Welkom op mijn blog over muziek en communicatie! Neem gerust een kijkje in mijn wereld en geniet van muziek!

vrijdag 17 februari 2012

Doof, maar toch muziek horen!

Als je dacht dat alleen mensen die kunnen horen van muziek genieten, heb je het mis! Ook dove kinderen en volwassenen kunnen op een speciale manier luisteren naar muziek. Dit bewijst Het Nederlands Studenten Orkest. Zij gaven gisteren een 'ongehoord' concert voor dove en slechthorende kinderen. Hoe? De kinderen konden de muziek 'horen' via ballonnen die trillingen doorgaven, door lichtspel van een kleuren-dj en via geuren.

Ik vind dit een erg goed initiatief. Ik vind namelijk dat iedereen, doof of niet doof, moet kunnen genieten van muziek. De kinderen zullen het wel op een andere manier beleven, maar ik ben al lang blij dat ook zij op een bepaalde manier naar muziek kunnen luisteren!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten